Wat is Appear.in

Met appear.in kan je heel eenvoudig een videoconversatie houden met 8 personen tegelijk. De tool is gratis. Je hoeft niets te installeren. Het is heel eenvoudig om in interactie te gaan met je leerlingen of collega’s op school.

Hoe werkt Appear.in

Je surft eerst en vooral naar volgende website: https://appear.in/
Voor je aan de slag kan gaan maak je eerst een account aan. Hoe je een account aanmaakt toon ik in het onderstaande stappenplan.

Stap 1: Wanneer je op de website bent terecht gekomen klik je op de groene knop ‘Sign up for free’.

Stap 2: Hier geef je de naam in die zichtbaar wordt wanneer je online bent. Je geeft ook je email adres in. Daarna klik je op ‘Sign up’.

Stap 3: Om je email adres te verifiëren moet je een code ingeven. Deze code sturen ze jou op naar je gekozen email adres. Klik daarna op ‘Verify’.

Stap 4: Daarna vraagt appear jou om nog enkele gegevens in te vullen. Namelijk in welk soort bedrijf je werkt. Wat jouw functie is en hoeveel collega’s je hebt op je werk. Wanneer je klaar bent klik je op de knop ‘finish’.

Stap 5: Nu vraagt appear je nog om een room name in te geven. Dit is de naam die de deelnemers moeten intypen achter de link om in de juiste conversatie terecht te komen.

De uitleg over appear.in vind je ook nog eens terug in onderstaande tutorial.

Voor – en nadelen

voordelen

• Je hebt een account nodig om je meetingrooms aan te maken maar je hoeft geen wachtwoord te onthouden.
  • De tool is volledig gratis.
  • Het is zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk.

Nadelen

• De website is volledig Engelstalig.
  • Er kunnen maar maximum 8 personen deelnemen aan het gesprek.
  • Je hebt ook een Pro versie maar die is betalend.

Aandachtspunten en tips.

• De tutorial in Engelstalig. Mocht je deze laten zien aan leerlingen.
  • Geef de juiste link door voor het videogesprek.
  • Zorg dat iedereen in het videogesprek zit voor je start.

• Gebruik het als vergaderingsmiddel op afstand tussen collega’s.
  • Gebruik het om leerlingen groepswerk te laten maken.
  • Gebruik het om met andere scholen te chatten.