Wat is GoConqr?

GoConqr is een website met heel wat interresante tools die leerkrachten kunnen gebruiken binnen hun lessen. De website kan gebruikt worden bij elk onderwijsvak.
Je kan heel eenvoudig gebruik maken van deze website door een gratis account aan te maken. Het gebruik van de verschillende tools op deze website is volledig gratis. GoConqr kan gebruikt worden door leerkrachten maar ook door leerlingen zelf of door mensen met een andere job.
Er zijn heel wat mogelijkheden waaruit je kan kiezen: Slide set, Flashcards, Mind map, Note, Quiz, Flowchart, Course.

Waarvoor kan je GoConqr gebruiken?

Leerkrachten kunnen GoConqr gebruiken voor allerlei zaken. Zij kunnen presentaties geven aan de hand van de Slide set. Voor het bijvoorbeeld inoefenen van woordenschat Frans kunnen zij Flashcards maken. Leerlingen kunnen ook GoConqr gebruiken voor het maken van een Mind map. De dag van vandaag zijn het nemen van notities met pen en papier al lang achterhaald. Met GoConqr kan je online notities maken over de les die je bijwoont.
Wat ook altijd leuk is op het einde van een les is het herhalen van de leerstof aan de hand van een Quiz.
Leerstof uitleggen gaat soms makkelijker met het gebruik van een schema.
Als allerlaatste heb je zelfs de functie om een eigen cursus te maken op GoConqr.

Hoe gebruik je GoConqr?

GoConqr is heel eenvoudig te gebruiken. Eerst surf je naar de website: www.goconqr.com
Eens je op de website bent zie je een grote blauwe toets met volgende boodschap op: ‘Start Now, It’s Free’

Wanneer je op deze toets geklikt hebt wordt er gevraagd om een account aan te maken op de website.
Het account kan je aanmaken op 3 verschillende manieren.

1. Via Facebook
  2. Via Google account
  3. Via een Email-adres.

Op welke manier je account aangemaakt wordt kies je volledig zelf.

Na het aanmaken van het account kan je inloggen op de website.
Vanaf dit moment kan je starten met het creeëren van eigen ideeën.
Je vind de verschillende tools bij ‘create’.
Onderaan deze blog vind je een Tutorial video waarin ze aantonen hoe je werkt met ‘slide set’ en ‘Mind map’.

Aandachtspunten

• De website is volledig Engelstalig.
  • De website slaat jou zelfgemaakte creaties op.
  • Bij het maken van je account kan je kiezen tussen: teacher, student of work. Kies de juiste functie waarvoor je GoConqr zal gebruiken.

• Gebruik de tools bij verschillende onderwijsvakken.
  • Laat leerlingen ook zelf mogelijke oefeningen of schema’s maken op de website. (laat hun zelf een account aanmaken.)
  • Bij het aanmaken van je account wordt er gevraagd naar je onderwijsvakken. Geef deze zeker in, de website kan jouw tips meegeven over jou vak.
  • Ben je ingelogd op de computer van de school? Meld je dan zeker af zodat anderen niet op jouw profiel kunnen.

De voor – en nadelen van GoConqr zitten verwerkt in de aandachtspunten en tips.

Tutorial Video

Post Author: Arne Droesbeke