Wat is het?

Gynzy is een online tool waarmee je alle vakgebieden van het lager onderwijs kunt geven. Met deze tool kan je je les aanvullen of zelfs volledige lessen maken. Het is een betalend programma maar je kan al zeker de gratis versie eens uitproberen.

Hoe werkt het?

STAP 1:

Surf naar ‘https://www.gynzy.com/’ en klik op ‘Probeer het gratis’.

STAP 2:

Klik op ‘Maak account aan’. Voltooi alle stapjes. Vergeet ook niet je account te verifiëren via je mail.

STAP 3:

Nu kan je oefeningen over verschillende onderwerpen beginnen opzoeken en spelen. In dit voorbeeld gaan we het spel ‘Memory’ spelen. Klik op ‘Taal’ en vervolgens op ‘Memory’.

STAP 4:

Je komt nu in het spel terecht. Hier kan je eventueel nog enkele aanpassingen maken alvorens je het spel begint te spelen met je leerlingen.

STAP 5:

Je kan nu het spel spelen. Onderaan links staan ook nog een paar bewerkingsopties die je kan gebruiken. Je kan onder andere op het spel beginnen tekenen, vormen invoegen, afbeeldingen invoegen en een tijd instellen.

Wat is de meerwaarde van Gynzy?

• Spelletjes over alle lesonderwerpen
  • Er is een gratis versie
  • Ideaal om leerlingen al spelend te laten leren
  • Heel eenvoudig te gebruiken
  • Er is de mogelijkheid om de spelletjes aan te passen

Wanneer kan je Ginzy gebruiken?

• De leerkracht kan dit gebruiken om zijn les op een speelse wijze aan te vullen of af te sluiten
  • De leerlingen kunnen dit thuis gebruiken om hun kennis over een bepaald onderwerp uit te breiden
  • De leerkracht kan dit gebruiken om leerlingen die wat achter staan extra oefenmateriaal te geven

Post Author: Lukas Vandermauten