SAMapp

Wat is het?

De SAMapp is een app die ontwikkeld wordt door twee LO leerkrachten. Op de app kan je verschillende oefeningen vinden per leerlijn. Deze oefeningen zijn dan opgedeeld in vier niveaus. Iedere oefening wordt uitgelegd door middel van video’s.

Hoe werkt het?

Stap 1: Download de SAMapp via de goolge palystore of de apple app store.

Stap 2: Zorg dat je wifi hebt wanneer je de app voor het eerst opent.

Stap 3: Open de SAMapp

Stap 4: Tik ergens op het startscherm. De app gaat alle video’s downloaden zodat je deze ook ofline kan raadplegen.

Stap 5: Tik op Ć©Ć©n an de leerlijnen.

Stap 6: Kies een moeilijkheidsgraad. Deze gaat van groen (gemakkelijk) tot rood (moeilijk).

Stap 7: Kies 1 van de oefeningen en tik daar op de afbeelding. Een video begint te spelen.

Wat is de meerwaarde van de SAMapp

• De navigatie in de app is heel simple. Daardoor kunnen kinderen er zelf mee aan de slag.
  • Alle oefeningen worden uitgelegd aan de hand van video’s.
  • De app is volledig gratis.
  • De app is gemaakt door LO leerkrachten. Ze zijn dus experten in hun vak.

Wanneer zou je de Samapp kunnen gebruiken

• Je kan de SAMapp gebruiken om nieuwe ideĆ«en te zoeken.
  • Je kan de SAMapp gebruiken om leerlinggestuurd te werken door de app op ipads te instaleren en de kinderen zelf laten werken.

Post Author: Leander Vanhaeren