Quizlet

Met Quizlet kan je op een leuke manier woordjes en begrippen aanleren. Je kan het gebruiken op de computer of op jouw laptop. Je kan de nieuwe begrippen of woordjes aangeleerd krijgen door middel van digitale kaartjes, racespelletjes of door puzzelspelletjes.

Wat zijn flashcards?

Flashcards zijn kaartjes waarop op de ene kant een concept staat en op de andere kant de uitleg ervan. Deze kaartjes zijn heel handig om begrippen te oefenen, te herhalen en ook te controleren. Als de student een concept met bijhorende uitleg definitief beheerst, kan de flashcard worden vastgelegd.

Site: https://quizlet.com/nl

Voor je deftig kan beginnen op de site, moet je eerst een account aanmaken. Je klikt hierboven op de link en dan kom je automatisch op de site van Quizlet terecht. Als je al een account hebt moet je gewoon rechts bovenaan op de knop ‘inloggen’ drukken. Als je nog geen account hebt moet je op de knop ‘aanmelden’ klikken, deze staat naast inloggen rechts bovenaan. Zie printscreen

Dit eenmaal gedaan kom je op het volgende scherm terecht die je te zien kan krijgen op de printscreen hieronder. Je aanmelden kan je op verschillende manieren doen. Dit is mogelijk via: een Google account of een Facebook account. Het is natuurlijk ook mogelijk op de normale manier waar je jouw gebruikersnaam, geboortedatum, E-mail en wachtwoord moet invullen.

Daarna moet je de knop aanvinken met “ik accepteer de gebruiksvoorwaarden en het privacy beleid van Quizlet”.

Als je dit gedaan hebt druk je op aanmelden.

Vervolgens kom je op deze pagina terecht zoals je kan zien op de printscreen hieronder.

Nu is je account aangemaakt!

Als je bent aangemeld kom je op de home pagina terecht. Hier zie je bovenaan de knop ‘aanmaken’ staan. Hier moet je dan op klikken om de flashcards aan te maken. Zie printscreen

Hier eenmaal op geklikt kan je beginnen met de flashcards aan te maken. Je ziet op de printscreen hieronder dat je verschillende gegevens moet invullen. Deze zijn:

• Titel
  • Eventueel een diagram
  • En dan de woordjes + de definities.
  • Je kan ook altijd zelf kaarten toevoegen.

Als je dit hebt gedaan moet je enkel nog op ‘aanmaken’ klikken en je hebt de flashcards aangemaakt.

Nadat je op aanmaken hebt gedrukt komt dit schermpje tevoorschijn zoals je kan zien op de printscreen hieronder. De link die je daarin ziet kan je gewoon kopiëren en doorsturen naar de leerlingen. Het is ook mogelijk om een classroom aan te maken waarin je alles kan delen per klas.

• Gratis te gebruiken
  • Gebruiksvriendelijk
  • Je kunt elke quiz zelf ontwerpen.
  • Naast een quiz kun je ook een eigen verhaal schrijven.

• De quiz of oefening staat online dus iedereen kan deze invullen.
  • Er is een betalend gedeelte.

Visuele handleiding:

Hieronder vind je een video met nog wat extra informatie over Quizlet. De video is in het Engels.